donderdag 25 oktober 2012

Sokuiltjes

Pasgeleden zag ik op Pinterest (waar anders) de meest schattige uiltjes voorbij komen. Na verder onderzoek bleken ze gemaakt te zijn van babysokjes. Hoe leuk is dat!

Na Billy z'n kledingkast geplunderd te hebben ben ik zelf aan de slag gegaan met de sokuiltjes.
Het bleek nog best een friemelwerkje, maar wel heel leuk om te doen! Weer eens wat anders dan potjes en lijstjes.

Ik heb uiteindelijk 4 uiltjes gemaakt en ze aan twee takjes gehangen zodat ik een mobiel had voor boven Billy z'n bedje.

En hier hangen ze dan :-)



Ik vind het echt schatjes, deze kleine uiltjes







Ik ben weer zo stom geweest om geen foto's te maken van het knutselproces, maar ik zal proberen uit te leggen hoe ik te werk ben gegaan:

Eerst keer je het sokje binnenstebuiten met de hakkant bovenop. De hak wordt het gezichtje van de uil.
Vervolgens naai je ongeveer een centimeter boven de hak de sok van links naar rechts helemaal dicht en knip je alles boven de naad die je gestikt hebt weg.

Dan knip je het teenstuk van de sok af (ik heb het sokje steeds net boven de naad die over de teentjes loopt afgeknipt)
Je keert het sokje weer terug binnenstebuiten (of ik moet eigenlijk zeggen buitenstebinnen ;-)).

Nu kun je de oogjes en het snaveltje op de sok naaien en hier en daar nog wat versieringen aanbrengen zoals ik op het buikje gedaan heb.

Daarna het sokje vullen met bijv kussenvulling of watten en de onderkant netjes dichtnaaien.
Als laatste vleugeltjes maken en aan beide kanten aan het uiltje bevestigen en zie daar! Een sokuiltje is geboren :-)

Ik kan nu al niet wachten om ook andere diertjes te maken op deze manier!




5 opmerkingen:

  1. Wat leuk zijn ze geworden.
    Je echt een leuk idee .

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vind ze zo leuk en ik was het dus kwijt waar die uiltjes stonden oproep op FB en Caby wist waar ze stonden .... Dus eigenlijk beetje dankzij Caab hangen deze sokjes /uiltjes in december boven de wieg van ons vijfde kleinkind.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ahh wat schattig! Nou altijd leuk om mensen op ideeën te brengen. Veel plezier met het maken van de uiltjes!

      Verwijderen

Ik vind het altijd leuk om reacties te krijgen op mijn berichtjes. Schroom dus niet om iets achter te laten!