dinsdag 16 oktober 2012

Letterlijstjes

Een tijdje geleden heb ik jullie laten zien hoe je zo'n leuke naamslinger maakt van karton, scrapbookpapier en witte houten letters.
Ik vertelde toen ook al dat ik de naam Janne, van mijn nichtje, ook alvast gekocht had, maar nog niet wist wat ik ermee wilde doen.

Pas geleden was ik ergens mee bezig (oké vooruit, ik zat op de wc. Op de een of andere manier krijg ik altijd de beste ideeën op het toilet :-)) toen me opeens een leuk idee te binnen schoot.
Een paar maanden geleden had ik via de Pillowframe tutorial van 24Homes een mooi pillowframe gemaakt en dat was me zo goed bevallen dat ik besloot weer iets soortgelijks te doen, maar dan met de naam van mijn nichtje.

M'n zus wil al heel lang de speelhoek opnieuw aankleden en deze frames leken me daar perfect voor!

Oh en ik ben zo blij met hoe de lijstjes geworden zijn! Ubercute!



Ik ben als volgt te werk gegaan:
Om te beginnen heb ik 5 mooie fotolijstjes gekocht. Ik heb gekozen voor lijstjes met een witte rand, past mooi in het landelijke interieur van mijn zus.
Het glas heb ik er uitgehaald en de lijstjes heb ik vervolgens bekleed met een dikke laag fiberfill en daaroverheen mooie stofjes.
Daarna heb ik de letters op de stof geplakt en boven iedere letter nog een leuk detail. Ik wilde eerst allemaal verschillende kleuren strikjes boven de letters plakken, maar besloot uiteindelijk toch om steeds voor iets anders te kiezen. Dus uiteindelijk heeft iedere letter z'n eigen versiering in de vorm van een strikje, camee, bloemetje, lintje, etc.


Het mintgroene stofje met stipjes is van Tilda.
Wat een geweldige stofjes hebben ze daar toch van!



Het lint voor het strikje is van East of India. Trouwe lezers weten dat ik daar enorm fan van ben :-)



Het stof met de pastel roze streepjes heb ik bij de Ikea gescoord. Daar hebben ze super leuke stofjes voor heel weinig geld!



Boven de A heb ik een stukje lint met knopspeldjes vastgezet.



De stofjes van allebei de letters N zijn eveneens van de Ikea.
Ik ben gek op ruitjes en bloemetjes!
Boven de eerste N heb ik een lichtblauw papieren bloemetje geplakt dat ik in het midden versierd heb met een pareltje.



Het bloemetjes stof is overigens een gordijn. Ik zag de stof en was er meteen verliefd op. Er zitten twee gordijnen in de verpakking en het zijn echt enorme lappen stof.
Dus voor €14,95 leek me dat wel een goede deal ;-)



En omdat ik zo van strikjes hou boven de tweede N een lief wit strikje. Het stofje was van zichzelf al druk genoeg, dus gewoon wit vond ik hierbij het mooist.



Het stof voor de E had ik nog over van een Maxi Cosi bekleding die ik had laten maken voor mijn zoontje Billy.
Paste mooi in het geheel vond ik, dus besloot ik hem erbij te doen.



En omdat pastelblauw altijd zo mooi matcht met pastelroze, een zachtroze camee erboven om het af te maken.



Zoals ik al zei ben ik helemaal blij met het eindresultaat!
Ik heb de naam van mijn zoontje ook nog liggen in de witte letters, en ik kan niet wachten om voor hem ook van deze lijstjes te maken, maar dan met donkerblauw, wit en rood met stoere sterren en strepen.
Maar dat bewaar ik voor een volgende post :-)

Tot de volgende keer!




18 opmerkingen:

  1. Wat een mooie camee!! waar heb je die vandaan als ik mag vragen ;) ?
    dank je wel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig, Anne!!! Echt zoooo mooi gedaan, complimenten!!
    liefs,
    KJ

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel! en super leuk dat jullie het mee hebben genomen op jullie blog!

      liefs,
      Anne

      Verwijderen
  3. Wauw wat een geweldig idee!
    Groetjes Claudia.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, we worden een ongelofelijke fan van je! Wat een schitterende ideeen!
    Groet'n Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke lijstjes heb je gemaakt.
    En wat een leuke blog heb je .
    Ben gelijk volger geworden.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw Anne wat super mooi gemaakt! Ik kwam op je blog terecht via 24homes en ben gelijk fan van je creaties! Mag ik vragen waar je die mooie witte fotolijstjes vandaan hebt en de houten letters? Ga vooral zo door met mooie dingen maken en delen met ons! Super leuk om ideeën op te doen! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik heb de lijstjes en de letters allebei van de xenos!

      en leuk dat je me gaat volgen :-)

      liefs
      Anne

      Verwijderen
  7. Wauw!!inderdaad übercute! Echt heel erg leuk gedaan ,helaas zit ik niet meer zo in de kleine kinderen en zien mijn puberzonen me liever niet aankomen met pasteltintjes en strikjes;) but I love it!

    Liefs Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. no wie weet ooit kleinkinderen... dus onthouden dit idee ;-)

      liefs
      Anne

      Verwijderen
  8. Heel erg leuk, ik ga je volgen hoor!
    'k Heb zoveel leuke dingen gezien...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Anne, nog een vraagje. Hoe bevestig je de letters op de stof. Lijmen, maar welke lijm zou daar het beste voor zijn. Zodat de letters mooi (blijven) hangen? Zou het heel leuk vinden als ik het te weten mocht komen. Groet'n Monica

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Monica

      ik gebruik een lijmpistool

      succes!

      groetjes,
      Anne

      Verwijderen

Ik vind het altijd leuk om reacties te krijgen op mijn berichtjes. Schroom dus niet om iets achter te laten!