zaterdag 23 juni 2012

Potjes, potjes, potjes... oh ja, en een fles!

Ik heb nog steeds een voorraad potjes en flessen staan, dus het werd tijd om weer wat te knutselen.

Ik ben begonnen met een mooie glazen fles. Ik heb op een leuk stukje stof eerst een doily (kanten onderzetter van papier) geplakt. De randen van het stofje heb ik gerafeld voor een speels effect en op de doily kwam een stempel in een mooie grijze kleur met de tekst 'vintage'.
Om de hals van de fles heb ik een kanten en satijnen lintje gestrikt met daar doorheen een splitpennetje in de vorm van een hartje.
Is het geen plaatje?








Een vriendin van me was jarig en omdat ze nogal gek is van chocola (welke vrouw niet!) bedacht ik dat het leuk was om haar een zelfgemaakt snoeppot vol met chocolaatjes te geven.
Omdat haar inrichting met name bestaat uit grijstinten en haar smaak iets strakker is dan die van mij besloot ik te kiezen voor een pot met een mooie roestvrijstalen deksel.

Op een lapje linnen heb ik een lapje offwhite katoen geplakt en daarop kwam een stempel met de wel heel toepasselijke tekst 'the best things in life are chocolate'
Bovenaan de pot heb ik vervolgens een grijs/wit gestreept plaklintje geplakt. Nog even een stoer touwtje met een metalen hangtag en klaar is deze beauty! Iets stoerder dan mijn gewoonlijke knutselwerkjes, maar daarom zeker niet minder mooi!










Ik ben onlangs aan het experimenteren geweest met manieren om afbeeldingen op stof te drukken. Tot nu toe heb ik steeds stempels gebruikt hiervoor, maar ik besloot eens te proberen of je stof gewoon door de printer kunt halen om er een afbeelding op te printen. En het bleek wonderwel goed te lukken!
Zie hieronder het resultaat van een afbeelding - afkomstig van The Graphics Fairy - die ik op een dun lapje katoen heb geprint.








Voor mijn laatste creatie besloot ik een van de gehaakte omakleedjes die ik nog had liggen op een grote weckpot te plakken. Ik had dit eerder al eens gedaan (zie een van mijn eerdere berichtjes) en het was zo leuk geworden dat ik nog meer van deze mooie potten wilde maken.
Ik koos dit keer voor een off white kleedje met geschulpte rand. Van een oude kaars had ik nog een labeltje liggen van Riviera Maison dus dat heb ik in het midden van het kleedje geplakt als versiering.
Omdat ik verder niet teveel poespas aan de pot wilde heb ik verder alleen een dun lintje in een mooie lichte groene kleur om de sluiting gestrikt.
Love it!








Hieronder nog even twee van de drie potjes en de fles bij elkaar.



Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!


13 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige potjes zo zeg , leuk ideetje om het zo te doen .
    Groetjes Jet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke ideeen heb jij! Fijn weekend.

    Groetjes,

    Lizet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor jullie leuke reacties!
    Ben zeker van plan nog meer te gaan maken, dus hou het in de gaten :-)

    Groetjes
    Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk idee zeg! Leuk om te geven en leuk om te krijgen!

    Groetjes maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ziet er super leuk uit! je bent heel creatief, leuk om van mee te genieten :) (#zelf niet crea...) benieuwd naar nieuwe ideeën! succes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk ! enorm crea ;) mag ik vragen waar jij al die leuke stempels koopt ? en bijvoorbeeld die hartjes splitpennen en labelhangers ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sorry Annelies! zie nu pas je berichtje :-s
      Ik heb het merendeel van mijn stempels bij Stampinback gekocht.
      De splitpennetjes en labelhangers via marktplaza

      groetjes,
      Anne

      Verwijderen
  7. Leuk jouw creaties! Ben er wel fan van...Heb een vraagje voor jou: Hoe plak jij de stof of het papier op het glas vast?
    O ja en nog een vraagje? Moet je een speciale printer hebben als je een afbeelding op stof wilt afdrukken?
    Ik kijk heel graag op je blog, je mag nog lang doorgaan, want het is echt om heel vrolijk van te worden. Creatieve groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Dorine

      Wat leuk om te horen!
      Ik plak het stof en papier erop met spuitlijm

      Ik heb een inktjetprinter, of het met een laserprinter kan durf ik eigenlijk niet te zeggen

      En ik ga voorlopig nog wel door hoor :-)

      Groetjes
      Anne

      Verwijderen
  8. Hoi Anne, ik kom vandaag toevallig op je site terrecht omdat ik iets zocht over afbeeldingen op stof overbrengen. Wat een leuke dingen heb je hier op staan zeg en vooral dat op stof geprintte etiket is echt super gaaf!! heb jij een printer waarbij de stof vlak blijft liggen en bevestig je de stof eerst op een vel papier ter ondersteuning? ik zou als de dood zijn mijn hele printer vol stof te vinden doordat het lapje er misschien in vast zou komen te zitten en ik de printer niet meer zou kunnen gebruiken... Je hebt wel lef hoor! Maar het resultaat is echt super!


    Groetjes Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Barbara

      ik heb de stof eerst met spuitlijm op een a4 papier geplakt en hem daarna door de printer gehaald.
      Vond het ook wel een beetje eng hoor, maar gelukkig ging het goed!

      Benieuwd hoe het bij jou zal gaan!

      groetjes,
      Anne

      Verwijderen

Ik vind het altijd leuk om reacties te krijgen op mijn berichtjes. Schroom dus niet om iets achter te laten!