maandag 21 oktober 2013

Stoere jongenskamer!

Ik had jullie vorige week al laten zien hoe onze huiskamer er qua kleuren globaal uit zou gaan zien.
Vandaag is de kamer van Billy aan de beurt.

Billy z'n babykamertje in ons oude huis was echt een babykamertje met babykleuren.
Voor degenen die het nog niet gezien hadden, zijn kamertje zag er zo uit.




























Maar onze lieve baby is een stoere boy geworden en dus worden de pasteltintjes vervangen door stoere kleuren als zwart, grijs en blauw.

Eigenlijk is ons ventje al langer toe aan een groter bed, maar ons ieniemini huurhuisje heeft daar helaas geen plek voor, dus dat grote bed moet wachten tot we verhuisd zijn.
We weten wel al welke het gaat worden, namelijk een gaaf zwart smeedijzeren bed van Ikea.
Het handige is dat het een meegroeibed is, dus voorlopig kan ie daarmee vooruit.

Toevallig hebben we ook hetzelfde dekbedovertrek als op deze foto voor hem gekocht.













Billy z'n ledikantje, mooie kast en commode verhuizen naar de babykamer.
Daar zal ik een dezer dagen meer van laten zien.

Omdat het wel handig is als we ergens die bergen kleertjes - ja hij heeft er echt bergen, mommy likes to shop ;-) - in op kunnen bergen hebben we een stoere grijze kast voor hem gekocht.


De kast is van Woood en het model heet Dennis.
We hebben een tint donkerder dan de kast op de foto, maar op de een of andere manier kan ik geen plaatje meer vinden van die kleur.
De kleur die wij hebben heet staal, de kleur op de foto is kiezel.












Een van de muren wordt behangen met een behang met grijs/witte wybertjes print van Karwei.

















En op een van de andere wanden komen weer houten schrootjes die we wit gaan schilderen.

Iedereen die mijn blog volgt weet dat ik gek ben van Maileg, dus ook op Billy z'n kamertje zullen de schattige konijnen en varkentjes niet ontbreken.
Daarnaast wil ik het kamertje aankleden met oa de volgende accessoires:


De lamp is hanglamp Seal van Nice.

Het tijdschriftenrek, gekocht bij Karwei, is van Woood. Leuk voor leesboekjes enzo.

De draadmand is van de Kwantum. Handig om al het speelgoed in op te bergen.

De poster, gekocht bij psikookvanjou.nl, heet Pirum Parum en is van Fine Little Day.

Het varkentje en de soldaatjes zijn van Maileg.


In onze nieuwe woning ligt overal sisal op de bovenverdieping, dus ik moet nog even kijken of ik een leuk kleed ga kopen om het kamertje verder aan te kleden, of dat dat niet nodig is.

Ik heb iig heel veel zin om Bill z'n kamertje in te gaan richten en zal jullie straks ook zeker het eindresultaat laten zien!

7 opmerkingen:

  1. Volgens mij word het echt een droomhuis! Ziet er erg leuk uit!!! Ik heb een poos geleden ook een keer alle pastelkleurige accessoires weggehaald omdat ik het zat was, maar het was zo weer terug ;) Kon het toch niet missen, haha! Maargoed, ben iig heel benieuwd hoe het word!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja misschien ga ik het ook wel missen dat pastel.
      Alhoewel, op de kamer van dochterlief ga ik me natuurlijk helemaal uitleven met mooie pasteltintjes, dus echt weg is het nog niet uit ons huis :-)

      liefs
      Anne

      Verwijderen
  2. oeh! Ben benieuwd zeg!! Word denk ik wel heel leuk!!!!

    Groetjes Willeke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Anne, wat een ontzettend leuk huis! Ik ben erg benieuwd waar je het aankleedkussen en de luierzak vandaan hebt. Staat zo leuk! Groetjes, Eva

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Eva

      ik heb het aankleedkussenhoes en de luierzak destijds speciaal laten maken.
      Daarnaast ook nog een kussenhoesje, lakentje en badcape.
      Mocht je interesse hebben dan mag je de spulletjes van me overnemen want ik gebruik ze nu niet meer.
      Als je interesse hebt, stuur me dan even een mailtje op alangewouters@hotmail.com

      groetjes,
      Anne

      Verwijderen
  4. Hoi Anne, ik ben bij toeval op je blog gestuist. Wat superschattig en smaakvol allemaal.
    Ik zag in 1 van je blogs je pastelfotolijstjes met naam. Maak je ook eventueel iets op aanvraag? Gaan ook binnenkort beginnen met de babykamer (jongetje) en zou zoiets geweldig vinden (als we straks eindelijk een naam hebben bedacht).

    Liefs,
    Nabila

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Nabila

      Allereest gefeliciteerd met je zwangerschap!
      Ik maak de lijstjes idd ook op bestelling.
      Dus mochten jullie een naam hebben gekozen, mail me dan even op alangewouters@hotmail.com

      Liefs
      Anne

      Verwijderen

Ik vind het altijd leuk om reacties te krijgen op mijn berichtjes. Schroom dus niet om iets achter te laten!