donderdag 26 april 2012

Omakleedjes

Ik krijg die knutselkriebels maar niet uit mn vingers en ben dus weer lekker aan het freubelen geslagen.
Op Pinterest zag ik een ontzettend leuke DIY voorbij komen: zelfgemaakte lantaarns met gehaakte kleedjes op het glas.
Via Marktplaats kwam ik bij een lieftallig omaatje terecht die me haar zelfgehaakte-kleedjes-collectie wel wilde verkopen.
Het was een rib uit m'n lijf: 10 euro voor 16 kleedjes ;-).
Twee dagen later lagen ze in de brievenbus en kon ik bijna aan de slag.
Bij de Blokker had ik inmiddels verschillende glazen potten op de kop getikt, waaronder een weckpot en een glazen pot met schroefdeksel.
Nu nog een bus spuitlijm van de Action en wat leuke lintjes en bedels van het fourniturenwinkeltje om de hoek en ik was compleet.

Deze DIY is echt super simpel! Een kind kan de was doen, of in dit geval, een volwassene kan de pot doen :-)
Je hoeft alleen het kleedje aan één kant te besprayen met spuitlijm (niet op de pot spuiten, want op de plek waar het kleedje de pot niet raakt blijven anders pluisjes en stofjes plakken). Kleedje even aandrukken op de pot, een leuk lintje erom, eventueel nog een bedeltje om de boel op te leuken en klaar is Kees!

Omdat ik de potten wilde gebruiken als lantaarns heb ik het deksel van de niet-weckpot in de prullenbak gekieperd, maar je kunt ze natuurlijk ook als voorraadpot gebruiken en het deksel gewoon laten zitten.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het altijd leuk om reacties te krijgen op mijn berichtjes. Schroom dus niet om iets achter te laten!